Köpvillkor

  • Fri frakt inom Sverige för de flesta ordrar över 1.000 kr (beroende på vikt och mått).
  • 60 dagars returrätt – oanvända varor i originalförpackning (gäller ej livsmedel med bäst före datum).
  • 69 kr returfrakt för ombudspaket 449 kr returfrakt för hemleveranser. Kontakta kundservice för att få en returfraktsedel.
  • Vänligen notera att ångerrätt ej gäller för företag eller organisationer samt vid specialbeställda/skräddarsydda produkter, ex. måttbeställa varor eller produkter som tillverkas på beställning.
  • Leverans inom 10 dagar men de flesta leveranser kommer fram 2 – 3 dagar efter beställning. Vi hör av oss om vi av något skäl inte kan hålla leveranstiden.
  • Du är varmt välkommen till vår butik på Ölmbrovägen 4 i Ölmbrotorp.
  • Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). ARN: https://www.arn.se/ Allmänna Reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm EU ODR: https://ec.europa.eu/odr
  • Moms ingår i alla priser
    • Bokmoms: 6%
    • Matmoms: 12%
    • Alla andra produkter: 25%
  • Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är behandlad.

Leverans och fraktkostnad

  • Paket skickas med PostNord. Läs mer information om våra olika fraktalternativ
  • När ditt paket är klart för uthämtning får du en avisering från PostNord via SMS – eller email, om vi inte har ditt mobilnummer.
  • Kostnad för hantering och frakt beror på valt fraktalternativ. Om du beställer för 1000 kr eller mer bjuder vi på frakt och hantering. Detta gäller inte för paket som är skrymmande eller som väger mer än 20 kg.
  • För ej uthämtade paket debiterar vi 200 kr som dras från redan erlagd summa.
  • För leveranser utanför Sverige debiteras tillkommande fraktkostnad separat mot faktura.
  • Som en del i vårt miljöansvar använder vi ibland produktkartonger från leverantörer för att skicka ordrar. Vi tycker att många kartonger har en längre livstid än en leverans innan återvinning. Givetvis är innehållet det samma oavsett yttre emballage.

Leveranstid

  • Normalt får du ditt paket inom tio dagar, oftast inom en vecka. Vi meddelar dig dock om leveransen drar ut på tiden.

Annan leveransadress

  • För att få leverans till annan adress underlättar det mycket för oss om ni anger den vid köptillfället.
  • Klarnas villkor (gäller självfallet endast vid betalning med Klarna Faktura eller – Konto) kräver att vi levererar beställningen till en adress på vilken du är registrerad.

Leverans till minderårig

  • Utan målsmans tillåtelse levererar vi inte till personer yngre än 18 år.

Betalning

PJ Inredning & Design accepterar följande betalsätt genom Klarna som innehar SSL-certifikat för kortbetalningar:

Klarna

Klarnas betalningsalternativ

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy.

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Kortbetalning

  • Kortbetalningarna sköts också av Klarna, vilka uppfyller kraven för PCI DSS som är den gällande säkerhetsstandarden för korttransaktioner och lagring av kortdata. Ingen kortinformation hanteras av oss på PJ Inredning & Design.
  • När du gör din beställning reserveras aktuellt belopp på kontot, men pengarna dras aldrig förrän vi skickar varorna.

Öppet köp

  • Vi lämnar 60 dagars öppet köp.

Ångerrätt

  • Enligt distans- och hemförsäljningsavtalslagen (2005:59) har du som kund ångerrätt i 14 dagar efter att du tagit emot varan ifrån oss.
  • Varor som återsändes skall vara oanvända och i originalförpackning.
  • Senast 14 dagar efter att varan inkommit till oss betalar vi tillbaka varuvärdet.
  • Returer skickas väl emballerade tillsammans med namn, ordernummer och anledning till returen. Kontakta vår kundtjänst så skickar vi ut en förtryckt returfraktsedel.
  • Vid eventuell tvist lovar vi att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.
  • Observera att ångerrätten inte gäller för specialtillverkade produkter såsom rostfri inredning, diskhoar etc.

Reklamation

  • Du som kund har rätt att reklamera en vara om dess egenskaper avviker från det vi utlovat.
  • Kontakta vår kundtjänst på telefon 070-1001477 eller info@pjinredning.se om du vill reklamera, så skickar vi en returfraktsedel via e-post.
  • Två månader anses som skälig tid för anmälan.
  • Tre års reklamationsrätt gäller enligt Konsumentköplagen.
  • Konsumenten ersätts för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, tex bensinkostnader, parkeringskostnader, telefonkostnader och liknande.

Garantiärenden

  • Till konsument lämnas 1 års fabriksgaranti för tillverkningsfel om inget annat anges. Många produkter har dock längre garantitid, men vi måste reservera oss för felskrivningar på vår hemsida.
  • Till företag gäller 6 månaders garantitid.
  • Vid tillverkningsfel på din vara är det bara att returnera varan i orginalförpackning, och väl emballerad, för byte eller reparation, men meddela oss i förväg.
  • Vid transportskada är det viktigt att du kontaktar oss så snart du har tagit emot leveransen, så att vi omedelbart kan följa upp med speditören.
  • Skicka aldrig varor utan att först avtala med oss, för hanteringen är det viktigt att vi vet att paket är på väg. Glöm inte att emballera produkten väl; om du helt uppenbart har paketerat produkten felaktigt kan du komma att krävas på ersättning.

Kontakt

För alla typer av ärenden, kontakta oss på

Personuppgifter/GDPR

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter i vår integritetspolicy.

X